Zon, zee en zeilen - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van sander johanna Alten - WaarBenJij.nu Zon, zee en zeilen - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van sander johanna Alten - WaarBenJij.nu

Zon, zee en zeilen

Door: Johanna

Blijf op de hoogte en volg sander johanna

11 Augustus 2010 | Griekenland, Kérkyra

Hallo allemaal,

Hier een berichtje uit het Sunny Griekenland. Tot zover loopt hier alles prima, het hoogseizoen is alweer een tijdje aan de gang.
De media in Nederland weet wel voor wat onrust te zorgen over de stakingen in Griekenland. In de regio waar wij zitten merken we er weinig of niks van gelukkig. De vliegtuigen vliegen gewoon en we hebben ook nog genoeg brandstof op het eiland. Dus voor allen die nog van plan zijn af te reizen naar GR, maak je niet ongerust!
Na ons bezoekje aan Nederland is het hoogseizoen begonnen. Lekker druk, veel boten en veel mensen. We varen nu wekelijks met een groep van ongeveer 15 boten en rond de 60 mensen. Veel gezelligheid en drukte. Vooral voor Sander is het wel hard werken nu ik met mn dikke buik een stuk minder kan doen dan andere jaren.
We vinden het wel super leuk om te zien dat de nieuwe Sunny basis in Corfu erg goed loopt. Naast het begeleiden van flottieljes/rondjes varen met een groep boten, hebben we nu meer werkzaamheden achter de schermen. Zo wordt onze boot "Santa Maura" geregeld als kantoortje gebruikt tijdens de week om wat administratieve handelingen te verrichten. Ook tijdens de wisseldagen heb ik er een kantoorfunctie (met airco) bij gekregen, dat bevalt wel erg goed, zeker nu ik een stuk minder beweeglijk ben geworden.
De afgelopen 3 weken is Franny bij ons geweest, wat een erg goede aanvulling was. We hebben haar geïntroduceerd in alles wat te maken heeft met boten. Ze was een helpende hand, zorgde voor een hoop gezelligheid en mooie foto's. De derde week had ze een fiets mee aan boord genomen om in de ochtenden het land te verkennen. Hiermee was ze echt een bezienswaardigheid voor de Grieken, er fiets hier namelijk geen mens daar zijn ze veel te lui voor.
“Vlinder” is inmiddels omgedoopt tot “de kleine kapitein”. Die maakt het uitstekend en trappelt lekker rond. Nog 2,5 maand te gaan en dan hopen we hem te ontmoeten, we zijn erg benieuwd! Zoals het er nu naar uitziet blijven we dit jaar iets korter in Griekenland en zullen we eind september ons huisje in Magrette weer betrekken.
Volgend jaar hopen we met de kleine kapitein weer naar Griekenland te gaan. Dat wordt nog wat met 3 kapiteins op 1 schip!

Groetjes
Sander & Johanna
en de kleine Kapitein (Micros Capitanios)

• 11 Augustus 2010 - 20:59

Fran:

ajaj dat was leuk! ik hou niet van slapen in een stilstaand bed, zonder geklots en knispervisjes
    Fijne week!

• 12 Augustus 2010 - 06:46

Michiel:

Wij zien ook erg uit naar de kleine kapitein! Leuk om weer van jullie te horen en mooie foto's.

Tot volgen de maand!!!!

Michiel

• 12 Augustus 2010 - 07:45

Marion:

Leuk een update! Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Ik heb erg veel zin om jullie weer te zien. Nog een dikke maand... Tot dan!
    Kus,
    Marion

• 12 Augustus 2010 - 11:32

Marja:

Hoi, wat zien jullie er goed uit!!! Gelukkig gaat het allemaal goed met je Johanna en fijn dat je alles gewoon door kan blijven doen (op een lager pitje neem ik aan). Wij gaan volgende week maar weer eens naar Flevo! We hebben er superveel zin in. En een grote groep deze keer. We zijn met 21 personen. De "harde kern" + een groep jongeren uit Zaamslag. Groetjes Marja

• 12 Augustus 2010 - 20:48

Edward En Anniek:

Wow jongens wat gaaf! Gaaf ook om jouw als dikkertje te zien Joost, ziet er goed uit! Die kleine kapitein heeft het maar getroffen om zo lekker te groeien in dat klimaat... Hier gaat alles ook goed met onze eigen kapitein Mats! Als jullie in NL zijn GAAN WE AFSPREKEN!

Dikke hug,
    Ed en Niek

• 13 Augustus 2010 - 10:53

Atlas V:

Santa Maura, Santa Maura, Santa Maura, hier Atlas V, Atlas V, Atlas V.

Alles gaat goed met jullie en de kleine kaptein zo te zien. Mooie foto's trouwens, alleen wat doet die Dinghy achter de boot? Dat kan toch niet!

Franny heeft een partij foto's staan schieten, weten jullie of wij die ook ergens kunnen krijgen?

Het was een fantastische week, bedankt daarvoor!

• 13 Augustus 2010 - 14:49

Marnix & Joke:

Hoi Sander en Johanna,

Goed om te lezen dat jullie het erg naar je zin hebben en dat alles ok is met de kleine kapitein.

Het lijkt erop dat wij 30 aug richting jullie komen om te zeilen. Hebben er veel zin in, maar we moeten nog even wat regelen met vrij/ tickets enz. Waarschijnlijk komt onze kleine kapitein ook mee (is nu een beetje ziek- dus even afwachten of hij beter is)!

Groetjes
    Marnix & Joke

• 13 Augustus 2010 - 18:46

Franny:

voor degene die mijn foto s wil bekijken: ik heb ze op een afgeschermde link gezet (i.v.m. het hoge huidskleurgehalte), dus als je ze wilt bekijken, stuur me even een mailtje, dan stuur ik je de link door.
    frannybakker@hotmail.com
    De foto's kun je van mijn site downloaden. Als je ze in een groter formaat wilt hebben, laat het dan even weten. Groetjes!

• 13 Augustus 2010 - 18:50

Franny:

oh, zo'n dinghy achter de boot is dus niet echt cool? Dat dacht ik al wel een beetje, maar ik wist het niet zeker, ik ben namelijk nog maar sinds drie weken een zeiler. Bij de foto's die ik nog moet bewerken zal ik ze waar mogelijk er af knippen

• 17 Augustus 2010 - 12:08

Jellie En Klaas:

Hoi Sander en Johanna. wat leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat. Wijzijn in 2008 met jullie meegevaren (OCC). Daar hebben we nog steeds goede herinneringen aan. De ouders van Sander waren er toen ook.Heel veel liefs en misschien tot ziens. Jellie en Klaas Postma.

• 30 Augustus 2010 - 08:28

Pijlmannetjes_Tnz:

Hallo luitjes

Fijn dat alles goed gaat. Hier gaat het ook weer z'n gangetjes. Reis naar Hongarije is weer een feest geweest. Heel wat mensen blij kunnen maken. Erg gezegende reis geweest. Ja we worden wel erg nieuwsgierig naar de kapitein!! Vol verwachting klopt ons hart.. Nu kanjers geniet er nog maar van.
    Veel liefs uit Terneuzen

• 13 September 2010 - 13:10

Marc & Erna:

Dag Johanna & Sander !Hartelijk proficiat en veel geluk gewenst met de op stapel staande gezinsuitbreiding!!!!
    Wij waren deze zomer 1 dagje op Corfu (met de Royal Clipper : helemààl andere ervaring dan de Sterre in 2007 !!) Uiteraard aan jullie gedacht, maar slechts later heel toevallig op deze site gebotst. Ons idee is om in juli 2011 terug te flottieljen vanaf Gouvia : zou super zijn als het terug met jullie kon ?!

marc.dejonghe@compaqnet.be