Aangekomen in Griekenland! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van sander johanna Alten - WaarBenJij.nu Aangekomen in Griekenland! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van sander johanna Alten - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Griekenland!

Door: Johanna

Blijf op de hoogte en volg sander johanna

18 Maart 2011 | Griekenland, Athene

Hallo allemaal,

Hier de eerste update van ons drieën!
We hebben een goede reis achter de rug. Sander is met collega's met twee auto's en aanhangers afgelopen vrijdag in Lefkas aangekomen. Stein en ik zijn er maandag achteraan gevlogen. In deze periode zijn er nog geen rechtstreekse vluchten dus hebben we het vliegtuig naart Bari in Italië genomen en zijn we vanaf daar overgestoken met de ferry naar Griekenland. Wel een hele belevenis met Steintje er bij. Het vliegen ging echt prima. Stein had echt geen idee dat hij hoog in de lucht vloog en was gewoon lekker aan het drinken, spelen en lachen. Toen we aangekomen waren in Bari was Stein wel toe aan een schone broek dus ging ik op zoek naar het aankleedkussen bij de toiletten. Ik als verwende Nederlander en onervaren moeder, was in de veronderstelling dat ze dat overal wel zouden hebben, zeker op een vliegveld. Dat bleek een illusie te zijn en zoiets doen ze in andere landen blijkbaar gewoon op wat voor plek dan ook, weer wat geleerd!
Vervolgens hebben we de taxi genomen naar de haven en zijn we 's avonds aan boord gegaan van de ferry. Deze bleek iets minder lux te zijn als ferry's waarmee ik eerder was overgestoken. Deze was namelijk nog niet voorzien van een lift. Is meestal geen probleem totdat je met 15kg koffer, 10kg rugzak, baby op de buik en maxi-cosi in de hand onder aan de trap staat en op weg bent naar deck 8 waar je de sleutel op moet halen voor je hut. Gelukkig schoot een super aardige Belg mij te hulp en sleepte mn koffer even mee naar boven! Dat soort praktische probleempjes kom je wel tegen als je alleen met een baby reist maar gelukkig kom je er dan achter dat er nog genoeg aardige mensen op de wereld zijn die je graag een handje helpen!
De ferry kwam zonder problemen maar wel op zn Grieks, 3 uur te laat op de bestemming aan. Daar stond Sander al een tijdje te wachten. De zoetjes waren weer herenigd!
Nu is het echte werk weer begonnen in Lefkas waar alle boten nog op de kant staan. Sander en collega's zijn volop bezig aan het onderhoud van de boten. Ik verricht hand en span diensten samen met Stein. Voorlopig wonen we nog even op de zolder boven het magazijn. Over een weekje wanneer onze boot te water gaat dan zal de kleine kapitein eindelijk aan boord gaan van zijn schip. Eind april varen wij dan met de boot naar Corfu waar we de rest van het seizoen de basis weer zullen runnen en flottieljes begeleiden. Met zn tweeën wisten we al hoe dat moest, nu eens kijken hoe we dat met zn drietjes doen. Weer een echte uitdaging!

Groetjes xxx Sander, Johanna en Stein

P.S. Zodra er leuke foto's zijn zet ik ze op de site.

• 18 Maart 2011 - 20:58

Stevie En Mariekje:

Hai!

Wat fijn dat jullie weer met z'n allen bij elkaar zijn, was zeker en vast een hele beleving met je kleine man zo'n eind reizen! Jullie gaan het vast met z'n 3tjes wel redden in Corfu.
    Veel plezier!!!

• 18 Maart 2011 - 21:14

Phran:

drie kapiteinen op één schip, als dat maar goed gaat...
    Of is het 2 kapiteinen en één baas?
    Fijne voorbereidingen! Ik ben heel goed in die kleine vlaggetjes, dus als je me nodig hebt dan roep je maar. Groeten aan de beste kapitein der wereldzeeen. x

• 18 Maart 2011 - 22:05

Bert Van Baardwijk:

Leuk om weer wat van jullie te horen en schattige foto's van Stein met jullie. Geniet er van en veel succes. Vorig seizoen waren we nog (met de concurent) op Levkas, deze zomer wordt het weer met onze eigen boot en hopelijk tot in Londen St Katherin's dock.

Groetjes Bert, Lizette, Pascal en Myrthe

• 19 Maart 2011 - 20:08

Pee En Daan:

Wat kan je dat toch weer lekker smeuig vertellen. Gelukkig zijn jullie allemaal veilig aangekomen. Veel succes daar! Veel liefs van ons voor de zoetjes

• 21 Maart 2011 - 08:54

Gerrie:

Wat geweldig toch van je Johanna, als kersverse moeder zo'n grote reis maken met nog zo'n klein mannetje, petje af!!!!
    heel veel succes daar in Griekenland met z'n drieen.