We hebben er zin in! - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van sander johanna Alten - WaarBenJij.nu We hebben er zin in! - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van sander johanna Alten - WaarBenJij.nu

We hebben er zin in!

Door: Johanna

Blijf op de hoogte en volg sander johanna

14 Mei 2011 | Griekenland, Kérkyra

Hallo lieve vrienden en familie,

Corfu is wererom onze basis dit jaar wat inmiddels ons tweede thuis is geworden. Na een onderbreking van twee weken zijn we weer herrenigd op de La Dominique in de haven van Gouvia. Stein en ik zijn even in Nederland geweest voor wat onderzoekjes bij de kleine man. We zijn een stuk wijzer geworden en hebben ook gelijk kennis gemaakt met ons nieuwe nichtje Lente. Zij had even gewacht met ter wereld komen tot wij in NL waren. Slimme meid, nu al!
De grote kapitein vond het na twee weken zonder vrouw en kind wel welletjes geweest en kon niet wachten tot we weer terug zouden komen aan boord van zijn schip. Na een warm welkom op de airport zijn we dan ook meteen in noordelijke richting vertrokken. Eenmaal aangekomen op de La Dominique nam de kleine kapitein het commando over....

Nu hebben we even een weekje geen flottielje, wel paar bootjes verhuurd maar die varen met iemand anders mee. Sander kon daarom even een reparatie gaan uitvoeren in Elafonissos. Je kunt je afvragen waar dat is, nou, heeeel ver weg. Het is het meest zuidelijke puntje van de Peleponesos, ongeveer 12 uur rijden. Er vaart een flottielje van Sunny Sailing een rondje rond de Peleponesos en net op het verste punt had er een boot een technisch probleempje. Zal je net zien, dat betekend dat de herreniging maar van korte duur was. Nu zijn de zoetjes weer 4 dagen uit elkaar, snik. Kon de grote kapitein ook niet aanwezig zijn op de halfjarige verjaardag van de kleine kapitein, dat moeten we dus nog eens lichtjes over doen!

Wat trouwens ook nog wel grappig is hier in Griekenland is dat ze geen 'S' uit kunnen spreken aan het begin van een woord. Daarom is Sander een onmogelijke naam voor de Grieken dus daar hebben we Alexander van gemaakt. Dit wordt vaak afgekort tot Alex. Stein is dus ook niet te begrijpen voor die lui. Ze maken er Einstein van, dat snappen ze wel.

Ik zal nog even wat fotootjes toevoegen voor allen die Steintje willen zien. Ben er namelijk achter gekomen dat ik blijkbaar nergens anders foto's van maak. Hoezo helemaal gek op lieve jongetje!

Groetjes Alex, Johanna en Einstein

• 14 Mei 2011 - 08:33

Syta:

Wat heerlijk dat het allemaal zo kan!
    Misschien wordt Grieks wel Stein's tweede taal : )
    Heel veel plezier daar en groetjes aan Alex en Einstein..haha..

Liefs Syta

• 14 Mei 2011 - 09:02

Edward:

Superfoto's Joost! Fein dat alles goed was met Einstein :D Onhandig man dat Alex zo'n eind weg is, snel terugkomeneh Lexie

• 14 Mei 2011 - 09:24

Heleen Butler:

Hoi allemaal

Heerlijk dat het goed gaat. Is al een flinke vent aan het worden die Stein.
    Wij gaan over 3 weken 15 dagen naar Kos, weer heerlijk genieten van al het goede wat Griekenland te bieden heeft

Groetjes en liefs van ons

• 14 Mei 2011 - 11:02

Fran:

leuk!

• 14 Mei 2011 - 22:51

Pee En Daan:

Die wimpers, zoooooo mooi.
    Die Sam zo ver rijden. Wat een baan. hihi
    Nog even en we komen weer eens van jullie mooie eiland en zee genieten. Lekker leuk! Kus voor ons neefje en tot snel. xxx

• 18 Mei 2011 - 21:29

Michiel:

Fijn om van jullie te horen! Einstein, dat klinkt nu al veelbelovend voor een potje schaken.... Inmiddels heeft de vereniging weer plaats gevonden volgens mij, mooi zo! (dat zijn geen fratsen natuurlijk: na twee weken terug komen en gelijk weer uit elkaar). Heb het goed!